icon-arrow icon-check icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-youtube icon-twitter icon-cheveron icon-download icon-instagram play close icon-arrow-uturn icon-calendar icon-clock icon-search icon-chevron-process icon-skills icon-knowledge icon-kite icon-education icon-languages icon-tools icon-experience icon-coffee-cup
Werken bij The Human Network
Nieuws 14/02/2022

Familie-uitbreiding op komst: “Dit is het uitgelezen moment”

paul

Gezocht: vier nieuwe Business Managers. The Human Network lanceert dit jaar namelijk vier ICT-startups en die hebben een aanvoerder nodig. Paul Imholz houdt zich namens The Human Network onder meer bezig met business development en kijkt vol vertrouwen uit naar de aanstaande familie-uitbreiding. “Tot nu toe groeiden alle start-ups van The Human Network uit tot succesvolle bedrijven. Deze vier gaan dat ook doen.”

The Human Network en zijn BV’s blijven het onverminderd goed doen. Toch is de indrukwekkende groei van de laatste jaren geen reden om zelfgenoegzaam achterover te leunen. Integendeel. Eigen onderzoek wees uit dat de markt nog volop ruimte biedt voor uitbreiding. En dus wordt die handschoen voortvarend opgepakt. De directie mikt op vier nieuwe loten aan de stam. “De ICT is booming, we hebben de wind mee. Dit is dus het uitgelezen moment voor een nieuwe uitbreidingsslag”, verklaart Executive Business Manager Paul Imholz de keuze. 

Vier domeinen
Paul en zijn business-developmentteam onderzochten waar in de markt op dit moment de meest kansrijke mogelijkheden liggen. Vier domeinen kwamen er uitgerold: Low-code PaaS, Netwerkspecialisatie, Microsoft Dynamics en Salesforce. Paul: “Dit zijn domeinen waar wij toekomst in zien. We willen de fundering van The Human Network nog steviger maken dan die nu al is, dus onze primaire focus ligt op het oprichten en doorontwikkelen van start-ups. De afgelopen twee jaar hebben we al vijf nieuwe bv’s opgestart en die doen het stuk voor stuk goed. Dat geeft vertrouwen.”

Bedrijfsmodel succesvol
Wat ook zorgt voor gemoedsrust, zijn de resultaten van The Human Network sinds de oprichting. ”Sinds de oprichting, een kwart eeuw geleden, zijn alle start-ups van The Human Network uitgegroeid tot volwaardige dochterondernemingen. Kennelijk zijn wij hier gewoon goed in”, lacht Paul. Hoe dat komt? Hij denkt door een combinatie van het bedrijfsmodel en de bedrijfscultuur. “Onze midlancers ervaren een prettige balans tussen werk, privé en inkomsten. Ze hebben aan de ene kant heel veel vrijheid om hun eigen carrièrekeuzes te maken. Tegelijkertijd beschikken ze over de drive van het ondernemerschap en verdienen ze een bovengemiddeld salaris. Daarnaast is The Human Network een solide service-organisatie die midlancers en Business Managers uitstekend faciliteert en ervoor zorgt dat onze ICT’ers datgene kunnen doen waar ze goed in zijn en wat ze energie geeft.”

Geen keihard bedrijf
Ook denkt Paul dat de bedrijfscultuur van The Human Network het beste in iedereen naar boven haalt. “We zijn weliswaar een commercieel bedrijf, maar geen ‘keihard’ bedrijf. De mens staat bij The Human Network centraal. Niet alleen in de merknaam, maar ook in de praktijk. Hier worden individuele wensen en behoeften gezien, gerespecteerd en op waarde geschat. De collega’s communiceren veel met elkaar, delen kennis en ervaringen en gunnen elkaar successen. Dat zorgt voor vakmanschap en innovatie, maar ook voor een sfeer van veiligheid, vertrouwen en loyaliteit. Ik denk dat we ook daardoor als organisatie 25 jaar onophoudelijk hebben kunnen excelleren.”

Eigen ideeën
Terug naar de uitbreidingsplannen. Wat zoekt The Human Network in een Business Manager die een van de vier start-ups moet gaan trekken? “We kijken in de eerste plaats naar welk type mens je bent. We zoeken een ondernemende collega die een eigen bedrijf wil opbouwen, zonder de nodige risico's te nemen die hier -normaal gesproken- mee gepaard zijn. Je kunt je bij ons direct focussen op jouw bedrijf, de bedrijfsvoering wordt door THN verzorgd. 

Technisch-inhoudelijke kennis van ICT is wat ons betreft ondergeschikt aan communicatieve en commerciële vaardigheden. Wel moet je affiniteit hebben met ICT en globale kennis van zaken hebben, zodat je kunt meepraten met consultants en hun cv’s kunt lezen. Ook moet je voor deze functie zelfstandig, creatief en ondernemend zijn, met eigen ideeën durven komen. Deze functie draait wat mij betreft voor ongeveer tachtig procent om persoonlijkheid en voor twintig procent om kennis van het domein en het netwerk dat je meebrengt.”  

Warm bad
Wie zich als Business Manager committeert aan een van de start-ups, hoeft niet bang te zijn dat hij of zij aan het lot worden overgelaten, bezweert Paul. “Nieuwe Business Managers komen hier in een warm bad terecht. Iedere starter krijgt een ervaren buddy toegewezen om mee te sparren, of advies of hulp aan te vragen. Los daarvan helpen en ondersteunen collega’s elkaar sowieso bij The Human Network. Natuurlijk stellen we ook zakelijke doelen en evalueren we die regelmatig met elkaar. Maar we zijn geduldig en reëel en houden altijd oog voor de mens achter de Business Manager.”

Bekijk onze vacatures
Whitehorses
Paul Imholz /
Executive Business Manager

Wil je meer weten over The Human Network óf een van haar bedrijven? Neem contact op!